Welke rol een medewerker van Faqta ook heeft, diegene werkt direct of indirect altijd aan ons grote doel: het lesgeven eenvoudiger én effectiever maken. Gedreven en enthousiast samenwerkend aan verschillende projecten dragen we stap voor stap bij aan beter onderwijs. Daarbij is één persoon voor ons het allerbelangrijkst: de leerkracht. Die moet de juiste middelen hebben om iedere leerling het onderwijs te geven dat die verdient. In ons impactrapport lees je hoe we daaraan afgelopen jaar invulling hebben gegeven.
Het afgelopen schooljaar hebben we op verschillende manieren gewerkt aan het onderwijs van morgen. Onder andere door steeds de samenwerking op te zoeken met vooral leerkrachten en scholen, maar ook met externe experts als onderwijsadviesbureaus, neerlandici en AI. Wat betekent dit concreet voor de leerkracht en de leerlingen in de klas? Hoe zorgen we ervoor dat onderwijsvernieuwing geen doel op zich wordt, maar hand in hand blijft gaan met praktische toepasbaarheid?
Leerkrachten die met een of meerdere van onze methodes werken, hebben de afgelopen jaren al gemerkt hoe het leerplatform is verbeterd. Ze werken met nieuwe thema's voor wereldoriëntatie en begrijpend lezen, die het lesgeven eenvoudiger maken. Ze hebben ontdekt hoe leerlingen met behulp van onze fysieke leermiddelen hun (basis)vaardigheden verder kunnen ontwikkelen.
Om dit bereiken is veel onzichtbaar werk verricht dat we je graag laten zien. Er is bijvoorbeeld een enorme hoeveelheid computercode geschreven en herschreven. Methodeontwikkelaars hebben onderzoek gedaan naar de meest effectieve didactieken voordat die in ons lesprogramma zijn verwerkt. Benieuwd naar wat we allemaal gedaan hebben om echte impact te maken op het onderwijs? Lees dan ons impactrapport.