Door Faqta
Door Faqta
In het basisonderwijs besteden we veel tijd aan taal en lezen. Toch blijven de resultaten van Nederlandse leerlingen op het gebied van taalvaardigheid achter bij hun leeftijdsgenoten in andere landen. Zeker wanneer we kijken naar bijvoorbeeld schrijven. Hoe komt dat?
Op veel scholen worden de taaldomeinen lezen, schrijven, spreken, luisteren en taalbeschouwing apart van elkaar aangeboden. Leerkrachten werken met losse methodes voor bijvoorbeeld technisch lezen, taal en begrijpend lezen, terwijl deze domeinen in werkelijkheid nauw met elkaar verbonden zijn. Dit maakt het lesgeven vaak onnodig ingewikkeld.
Bij Faqta zijn we ervan overtuigd dat een thematisch lesprogramma zowel voor leerlingen als leerkrachten een groot verschil kan maken. Door veel te spreken, schrijven, luisteren en lezen over interessante onderwerpen word je steeds vaardiger in taal. Bovendien wordt het lesgeven zo eenvoudiger, effectiever én leuker.
Hoe we dat voor ons zien? Dat lees je in onze whitepaper 'Bij taal hangt alles al samen, nu de methodes nog'.
Nog geen reacties
Laten ons weten wat je vind!