Bij taal hangt alles al samen, nu de methodes nog
Door Faqta
In het basisonderwijs besteden we veel tijd aan taal en lezen. Toch blijven de resultaten van Nederlandse leerlingen op het gebied van taalvaardigheid achter bij hun leeftijdsgenoten in andere landen. Zeker wanneer we kijken naar bijvoorbeeld schrijven. Hoe komt dat?
Op veel scholen worden de taaldomeinen lezen, schrijven, spreken, luisteren en taalbeschouwing apart van elkaar aangeboden. Leerkrachten werken met losse methodes voor bijvoorbeeld technisch lezen, taal en begrijpend lezen, terwijl deze domeinen in werkelijkheid nauw met elkaar verbonden zijn. Dit maakt het lesgeven vaak onnodig ingewikkeld.
Met een thematisch lesprogramma kun je het verschil maken
Bij Faqta zijn we ervan overtuigd dat een thematisch lesprogramma zowel voor leerlingen als leerkrachten een groot verschil kan maken. Door veel te spreken, schrijven, luisteren en lezen over interessante onderwerpen word je steeds vaardiger in taal. Bovendien wordt het lesgeven zo eenvoudiger, effectiever én leuker.
Hoe we dat voor ons zien? Dat lees je in onze whitepaper 'Bij taal hangt alles al samen, nu de methodes nog'.
- 01 januari 2025 (2)
- 01 december 2024 (3)
- 01 november 2024 (1)
- 01 oktober 2024 (3)
- 01 september 2024 (2)
- 01 augustus 2024 (1)
- 01 juni 2024 (1)
- 01 mei 2024 (2)
- 01 april 2024 (2)
- 01 maart 2024 (3)
- 01 februari 2024 (2)
- 01 december 2023 (3)
- 01 november 2023 (2)
- 01 oktober 2023 (1)
- 01 september 2023 (2)
- 01 augustus 2023 (4)
- 01 juli 2023 (1)
- 01 juni 2023 (1)
- 01 mei 2023 (3)
- 01 april 2023 (1)
- 01 maart 2023 (3)
- 01 februari 2023 (2)
- 01 januari 2023 (1)
- 01 december 2022 (1)
- 01 november 2022 (3)
- 01 oktober 2022 (6)
- 01 maart 2022 (14)
Nog geen reacties
Laat een reactie achter